L’Ajuntament té previst encarregar dos treballs a la Font de les Escales, l’opció guanyadora dels pressupostos participatius d’aquest 2017 i a la qual s’hi destinaran 20.000 euros. El primer és una prospecció arqueològica per avançar a zones inexplorades i veure fins a on arriba la mina d’aigua, que es va poder visitar fa uns dies en la jornada de Santpedor en flor. I el segon serà un estudi per veure com es poden millorar les condicions de seguretat per fer visitable l’espai que ara està cobert sota l’asfalt del carrer Passeig.
El regidor de Medi Ambient i Urbanisme, Josep Illa, ho va explicar al Plaça Gran d’aquest mes. Va assegurar que d’aquí a un any els resultats d’aquests dos treballs seran visibles, però no vol avançar els esdeveniments de què s’acabarà fent finalment, ni de si s’optarà per descobrir la font.
En el programa també vam fer balanç de com van anar els pressupostos participatius, en què van participar 283 persones (un 4’87% del cens). Per l’oposició s’han quedat molt curts. La regidora de Convergència Roser Llobera s’hi mostra decebuda.
Tampoc n’ha quedat satisfeta la portaveu de Progrés Municipal, Fina Rodríguez, que creu que no es pot dir que els pressupostos hagin estat participatius perquè les entitats i els veïns no han pogut plantejar projectes perquè es votessin.
El govern municipal d’ERC recorda que la votació d’aquest any va ser una prova pilot, i que a partir d’aquesta experiència en milloraran el sistema de cara a l’any que ve. Ho replicava Josep Illa.
En el Plaça Gran també hi va participar la regidora d’Hisenda, Judit Raja, que va explicar la liquidació del pressupost del 2016 que es va aprovar en el ple d’aquest mes. Pots escoltar el programa sencer d’aquest més aquí:






