215 nens i nenes participen al Bitxac 2020 de juliol

0
370

Santpedor no ha volgut renunciar a les activitats d’estiu previstes des del Casal Bitxac. El Casal ha seguit totes les recomanacions sanitàries, com la mascareta obligatòria i la rentada de mans, i les activitats s’han dut a terme a l’aire lliure i en grups reduïts. En total, durant el mes de juliol s’han inscrit 215 petits, amb el pic màxim de 180 durant la setmana amb més afluència. Són dades que mostren una disminució de la participació en comparació amb anys anteriors.

El Casal ha tingut 21 monitors, amb 6 especialitzats en prevenció i higiene, on un 60% tenien la titulació d’esportiu i un 40% la de lleure. Des del món educatiu ja es remarcava que és important que els nens i nenes puguin recuperar la seva normalitat de cara al seu desenvolupament vital, i els casals d’estiu en són una mostra. La valoració que es fa des de l’Ajuntament és positiva, i així ho remarca la regidora d’Infància, Roser Llobera.

Roser Llobera, regidora d’Infància

Tot i que des del Casal es va oferir poder ampliar les activitats durant l’agost i la segona setmana de setembre, no hi ha hagut prou demanda per poder portar-ho a terme.

Els monitors han volgut treballar les emocions que s’han generat durant el confinament, però els nens i nenes també necessitaven treure l’energia acumulada i les ganes de jugar.

Roser Llobera, regidora d’Infància

L’Ajuntament ha treballat en col·laboració amb el Consell Esportiu del Bages, que és l’ens que organitza el casal. Enguany, però, la tasca de neteja ha anat a càrrec del consistori.

Les activitats s’han enfocat al lleure, adaptant les activitats als requisits que anaven canviant des de la Generalitat. S’han pogut utilitzar múltiples espais de la vila. Pel que fa al contingut del Casal, no s’han pogut realitzar algunes activitats estrella com el bivac o el menjador.

Roser Llobera, regidora d’Infància

Les piscines han sigut les grans substitutes de les activitats que no s’han pogut realitzar, juntament amb excursions en bicicleta, tallers o jocs.