Divendres, 30 gener 2026

Detingut un conductor begut i sense carnet que va agredir els Mossos després de fugir d’un accident

Comparteix

Els Mossos d’Esquadra de la comissaria de Manresa, en un operatiu conjunt amb la Policia Local de Santpedor, han detingut un home de 33 anys acusat de tres delictes greus: conduir sota els efectes de l’alcohol, fer-ho amb el permís suspès per ordre judicial i atemptat contra els agents de l’autoritat.

L’incident va tenir lloc el passat 25 de gener, al voltant de les deu de la nit. La policia va rebre l’avís d’un accident lleu al municipi on dos turismes havien col·lidit per fregament. Lluny d’aturar-se per fer el comunicat d’accident, un dels implicats va fugir del lloc.

Pocs minuts després, una patrulla dels Mossos va localitzar el vehicle circulant per l’interior del municipi de manera erràtica, fent ziga-zagues.

En aturar el vehicle, els agents van constatar dues coses immediatament. Primerament, que el conductor presentava símptomes evidents d’embriaguesa (boca pastosa i problemes d’equilibri). Finalment, que no disposava de permís de conduir vigent, ja que el tenia retirat judicialment.

La situació es va complicar mentre esperaven l’equip de trànsit per fer la prova d’alcoholèmia. L’home, molt alterat, va començar a amenaçar la patrulla i va acabar empenyent un dels mossos, acció que va provocar la seva detenció immediata per un delicte d’atemptat contra l’autoritat.

Finalment, la Unitat de Trànsit i la Policia Local de Santpedor van poder dur a terme la prova d’alcoholèmia, que va mostrar un resultat de 0,98 mg/l en aire espirat. Aquesta xifra gairebé quadruplica la taxa màxima permesa (0,25 mg/l).

Arran d’aquests resultats, la Policia Local ha instruït diligències penals addicionals pels delictes contra la seguretat viària.

Joel Buguñà
Joel Buguñà
Estudiant de Periodisme a la Universitat Autònoma de Barcelona. Cap d’Informatius de Ràdio Santpedor i col·laborador dels Serveis Informatius d’Ona Bages. Editor de la secció 'Clau Nacional' al matinal La Central.

Ràdio Santpedor en directe

Programes destacats

Comentaris

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Notícies