Dijous, 16 abril 2026

Convoquen una cassolada a la Plaça Gran per rebutjar l’entrada d’Aliança Catalana a l’Ajuntament

Diversos col·lectius del poble criden a la mobilització aquest dimarts, coincidint amb el ple on Jordi Soteras prendrà possessió com a regidor no adscrit després de les renúncies a la llista de Junts

Comparteix

L’actualitat política del municipi viurà un moment clau aquest dimarts 10 de febrer. Diversos col·lectius locals han convocat una concentració de protesta a la Plaça Gran U d’Octubre a les 18.30 h, mitja hora abans de l’inici del ple municipal, segons informa Nació Manresa. L’objectiu de la mobilització és mostrar el rebuig a l’entrada de Jordi Soteras, vicepresident d’Aliança Catalana al Bages, com a nou regidor del consistori.

Sota el lema de que “ni a Santpedor ni enlloc hi ha espai per a l’odi, el racisme i el feixisme”, els convocants han fet una crida a través de les xarxes socials perquè els veïns portin xiulets, cassoles i pancartes per fer una protesta visible i sorollosa.

L’arribada de Soteras al ple no és fruit d’una elecció directa del seu partit, sinó de múltiples dimissions produïdes a la llista de Sumem per Santpedor – Junts. Després de la dimissió del regidor Jordi Rojas, fins a sis persones que el precedien a la llista electoral van renunciar a agafar l’acta. Això va fer córrer la llista fins al número 9, ocupat per Jordi Soteras.

Tot i presentar-se sota el paraigua de la candidatura de Junts a les eleccions municipals, Soteras no formarà part d’aquest grup municipal. Tal com va confirmar la portaveu de Junts, Roser Llobera, i el mateix regidor entrant, Soteras passarà a ser regidor no adscrit, ja que actualment milita a la formació d’extrema dreta Aliança Catalana i no a Junts.

L’entrada del nou regidor suposa diverses novetats per a la política santpedorenca, començant pel fet que serà la primera vegada que Aliança Catalana tingui un càrrec electe en un ajuntament de la comarca del Bages. Aquesta situació ja va despertar el rebuig de la CUP en l’anterior sessió, on el regidor Rubèn López va advertir que “com a antifeixistes, no toleraran” aquesta presència al ple. A més, amb la incorporació del taxista, el consistori recupera els tretze regidors però ho fa amb un escenari més fragmentat que pot complicar encara més l’aritmètica del govern d’Esquerra Republicana, que es troba en minoria.

Davant la rellevància de la sessió, Ràdio Santpedor ha programat una cobertura especial. A partir de les 18.00 h començarà un especial informatiu per fer el seguiment en directe tant de la concentració a la Plaça Gran com del desenvolupament posterior del ple municipal i la presa de possessió del nou regidor.

Joel Buguñà
Joel Buguñà
Estudiant de Periodisme a la Universitat Autònoma de Barcelona. Cap d’Informatius de Ràdio Santpedor i membre dels Serveis Informatius d’Ona Bages. Editor de la secció 'Clau Nacional' al matinal La Central.

Ràdio Santpedor en directe

Programes destacats

Comentaris

Notícies