Divendres, 1 maig 2026

Seguiment majoritari de la vaga i talls a la C-16 a Santpedor

Comparteix

La majoria de comerços de Santpedor no han obert les portes avui, i s’han sumat a la vaga general convocada en protesta per l’empresonament dels 8 consellers del Govern de la Generalitat de Catalunya, i els dos Jordis (Sánchez i Cuixart), líders socials del moviment independentista. El nucli antic, per tant, ha vist reduïda l’activitat gairebé als nivells d’un festiu qualsevol.

A més, desenes de santpedorencs, organitzats a través del Comitè de Defensa de la República de Santpedor, s’ha mobilitzat des de ben d’hora al matí, cap a les 5h, per tallar carreteres al voltant del poble, amb especial èmfasi a la C-16, a l’alçada de Sallent. Molts d’aquests, més tard, s’han dirigit cap a la Seu d’Urgell per ajudar a tancar el trànsit cap a la frontera. Les aturades i marxes lentes s’han succeït al llarg del dia i molts conductors han quedat encallats durant hores a la carretera.

Per altra banda, a les 18h, tal i com estava previst, hi ha hagut concentracions a davant dels Ajuntaments. A Santpedor s’han reunit a la Plaça Gran, un cop més, desenes de persones, més de 200. Allà, l’alcalde, Xavier Codina, ha explicat als presents com va anar la visita a Puigdemont i els 4 consellers que són a Bèlgica, que va fer juntament amb 200 alcaldes més del territori. Així ho ha explicat també a Ràdio Santpedor:

Codina ha animat a tothom a seguir esperançats i mobilitzats de cara als següents dies i setmanes, amb les eleccions del 21D a l’horitzó.

Ràdio Santpedor en directe

Programes destacats

Comentaris

Notícies